Inskrivning.

Igår var jag på inskrivning på MVC. Inget speciellt med det egentligen, hälsofrågor (som skulle ha gjorts i v. 6, som jag missade) och blodprover. Egna funderingar hade/har jag ju inte, så de punkterna kunde vi hoppa över (speciellt då det enda jag egentligen undrade över var hur det är att äta enligt LCHF under graviditet, och det hade BM ingen aning om).
 
Nåväl. Vi kom även fram till att jag ska gå på tätare kontroller redan från början, för att hålla koll på blodtrycket (som igår var perfekt dock!), och det kan nog vara bra.
 
Jag åt ju LCHF under tidig höst, var det augusti, september och en bit in i oktober tror jag..? Lyckades tappa tio kilo tack vare det. Sedan plussade jag ju början av november och började må illa direkt, och mådde illa till helgen innan julafton (jag minns det så väl då jag och Björn var och julhandlade och jag kände att "jo, det kanske vänder nu...". Under de veckorna åt jag inte LCHF, jag åt allt och inget. Mest frukt (som är aja baja) och frallor (som är ännu mer aja baja). Och kräktes. Riktiga måltider var inte att tänka på, det spydde jag direkt av, så det blev mest ett enda eländig småätande.
 
Men nu när jag inte mår illa längre kan jag köra LCHF igen. Det enda jag lyckats läsa mig till är att man inte ska köra extremt hårt, för ketos kan vara skadligt för fostret. Jag skriver KAN, för man vet egentligen inte, men det kanske är dumt att riskera något. Så jag kommer köra som förr ungerfär, för jag var inte stenhård då heller.
 
Jag tror det kommer bli bra det här :)
 
_____________________
 
Nu har jag precis varit ute med småhundarna en sväng, ska strax ta Sonya på en längre och snabbare. Men jag måste låta lunchen sjunka, jag och Cicci var på kinarestaurangen och jag blir så enormt törstig efteråt att jag behöver sitta en stund och "dricka ikapp".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0