Hur har ni det?

I regnet?
 
Jag gick ut med hundarna vid halv sex. Sonya tycker det är kul med regn. Esther tittarpå mig, tittar på gräset, tittar på mig... Suckar... "Matte, jag gör inte vattenpromenader".
 
Hon tycker det är jobbigt med regn. På något sätt suger hennes päls upp mer vatten än vad Sonyas gör, så Esther blir verkligen genomsur av att vara ute i regn. Sonya skakar av sig och sedan är det full fart mot nästa projekt. Esther ska tvätta sig, putsa, blänga på mig som om det var mitt fel att hon blev blöt (vilket det nu var, i och för sig).
 
Det är rätt så skönt att komma in, hade tänt en brasa precis innan jag gick ut så det var varmt och skönt inne. Hundarna fick nya favoritmaten, Nordic hundmat som kommer i frysta "korvar". Vilket innebär att de nu också kör LCHF, för det är inget spannmål alls i den maten om jag förstått det rätt.Till och med Esther åt frukost, hon brukar sniffa och avstå (i fall det bjuds på något bättre om man är kräsen), och sedan äta i smyg.
 
Jag har curlat familjen att dra till simhallen idag medan jag jobbar, har till och med packat deras saker, plockat fram termosar och pengar. Annars har Björn en förmåga att skjuta på saker. Ibland. Risken finns att de inte kommer iväg om han måste leta i badummet efter schampo, tvättstugan efter badkläderna och i köksskåpen efter termos. Hoppas de är där länge, länge. Kanske kan jag hinna slutföra bröllopsbilderna efter bröllopet jag gjorde i lördags. Gud, jag har verkligen massor kvar. Men jag har ingen tid, i så fal måste jag sitta på nätterna, och då går jag nog in i väggen om jag börjar slarva med sömnen också. Dessutom, blir jag trött så är jag trött. Så många gånger jag sovit framför datorn (i allafall den gamla, som tog ganska god tid på sig i de olika momenten...). Det vore skönt att bli klar, så jag kan fortsätta med släktfotograferingen som gjordes i söndags. Tur att jag är tydlig med att det ibland kan ta tid.
 
Jag var himla sugen på att åka till EXPERT igår, med alla andra gamar. Jag vet att de säljer ett 70-200m-objektiv som jag ska köpa, efter en titt på företagskontot såg jag att alla sommarfotograferingar nu är betalda, (det är mest bröllopen som inbringar klirr i kassan) jag kan köpa det, om jag vill. Men jag tror jag avvaktar lite, ändå. Och som jag förstod det utifrån vad tidningarna skrivit så kanske det inte ens fanns i butiken när de slog upp REA-dörrarna. Tur att jag inte åkte.
 
Nu ska jag försöka göra något vettigt här under min jobbtimme. Vad nu det kan bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0