God morgon!

I går hade jag Maria med mig som assistent, på ett svensk/colombianskt bröllop. En borgelig vigsel med colombianskt tema, ute vid Mälsåkers slott. Inga stora överraskningar, allt var ungefär som vanligt, om än lite stressade föräldrar till bruden (och ett mycket ungt par, bruden var bara 19 år). Jag är ju ganska självgående under bröllop, och behöver inte "kontrolleras", eller efterlysas :P. Men det kan ju inte alla veta.
 
Vi stannade nog längre än vi tänkt, jag brukar aldrig stanna till middag men här var det ett önskemål så det hela drog ut på tiden. Väl till hemfärd började jag få huvudvärk, och han väl bara sätta mig i bilen innan det blev migrän. Tror att jag är en fena på att trycka tillbaka det när jag är uppe i allt, men när det blir lugnt och jag slappnar av smäller det bara till. Jag fick stanna och kräkas en gång för att ens kunna fortsätta köra.
 
Trots det var det en mycket bra dag :)
 
Tyvärr blev barnen utan både pizza och lördagsmys som jag hade lovat, jag stöp i säng väl hemma, med kläder, liser och smink. Halv två vaknade jag och rastade hundarna, sedan tillbaka till sängen igen. Och nu på morgonen, vid sju, väckte Alvin mig, och undrade om det var dags att åka till badhuset. Sedan ville han visa mig en hemlis, och det var att han redan igår hade satt på sig badbyxorna under pyamasen. Så det skulle gå riktigt fort när han väl kom dit. Lilla skrutten. Ska leta på ett par andra badbrallor åt honom, det är väl inte så hygieniskt att bada med ett par man sovit i...
 
Nu håller jag på att tanka ut bilder, men mer ska jag inte göra med bröllopsbilderna. Jag har fotocirkeln på måndag att förbereda, det tänker jag ägna dagen åt. Det ska bli spännande, lite nervöst och kul. Hoppas man kan lära ut något. Även måndagen tänker jag ägna åt förberedelser, och jag hoppas min nya bärbara dator hinner komma så behöver jag inte vara beroende av den stationära här hemma. Den är så ofta upptagen, och iPaden fungerar inte optimalt till att skriva i.
 
Nu, som sagt, ska jag sätta mig och skriva lite. Eftersom det är n cirkel är det tänkt att deltagarna själva bygger den, med mig som stöd. Därför behöver jag inte så hemskt mycket studiematerial, men jag vill ändå stolpa upp lite ifall det blir tyst och slut på idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0