Sjukligt.

Jag är sjuk (troligtvis halsfluss - igen - så jag är sjukskriven hela helgen), Elis är magsjuk, Alvin får stanna hemma i sympati (48 timmars-/syskonregeln vid magsjuka ni vet) och ja. När man själv mår krasst så är man inte den bästa mamman, jag har feber och toksvettas samtidigt som jag fryser om fötterna och går i raggsockor. Min röst bär inte, och pendlar mellan att vara hel obefintlig, till att svaja målbrottsaktigt, till att bli djup och rosslig.
 
Barnen slåss än så länge inte, men jag kan ana hur den här dagen kommer sluta. Elis är arg och besviken över att vi inte kommer iväg till Leos Lekland, och ja. Jag förstår honom, vi har varit "på väg" i flera dagar nu. Han mår bara dåligt när han springer på toaletten, sedan är han pigg i ett par timmar igen. Jag tvättar, moppar och spritar, och tvättar, moppar och spritar.... Och håller mig uppe. Hela jag vill bara krypa ner i sängen och inte röra en muskel, men av någon anledning tar man sina sista krafter och "håller i hop sig" när man måste. Jag har lagt ut massor av pengar på att ladda ner spel till iPaden åt barnen, Pettssons uppfinningar i båda versionerna samt Netflix så de kan se film obegränsat.
 
Mest dåligt samvete har jag dock för hundarna, de har bara fått komma ut på tomten i två dagar, inga promenader. Fast egentligen vet jag inte om det verkligen går något nöd på dem. De har ju sällskap hela tiden, Elis och jag låg i sängen stor del av gårdagen, och där låg båda hundarna och sov, med oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0