Panikmorgon.

Nä, riktigt så illa var det inte. Men jag snoozade telefonklockan som vanligt, sedan vaknade jag i panik när "panikklockan" ringde kvart över sex. Jag börjar sju, så då blev det brått. Sprang morgonpromenaden med hundarna så de fick kissa i farten. Typ. Men jag hann i tid. 06.55 checkade jag in vilket är klart godkänt. Sov inget vidare i natt, hörde att Alvin meckade runt i sitt rum vid två-tiden, sedan grejade han i badrummet länge och väl, och till sist smög han in till oss, viskade åt mig att han hade fyllt ett glas vatten till mig ifall jag skulle bli törstig. Sötnöten. Men sedan kunde han inte somna om, jag hörde hur han satt och snyftade i sitt rum. Då kliade det på ryggen och han nådde inte. Vilka söta nattliga bekymmer. Jag låg hos honom och krafsade honom på ryggen tills han somnade, men sedan var ju jag klarvaken. Åter till min säng, och då hade Elis kommit upp. Man får inte så hemskt mycket plats när både hundar och barn liggeroch trängs. Men det är mysigt så in i bomben.

Idag hoppas jag på att hinna hälsa på pappa mellan arbetspassen. Kanske får han följa med hem också, han kanske skulle bli utskriven. Nåväl, en liten utflykt på eftermiddagen alltså, innan jag ska tillbaka till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0