Söndag, whohoo.

Jag är helt sopslut i både kropp och knopp idag. Igår var vi på gammeldags marknad med Elis och P&M, sedan mötte jag upp Björn i Malmköping, övertog bilen och for till Mellösa och hade en bröllopsfotografering. Efter det hem, tog över barnen och däckade i soffan medan de såg film. När de sedan väl somnade satt jag uppe till 02.45 och redigerade klart bröllopsbilderna. Ramlade i säng vid tre, upp igen strax efter sex. Halv nio var vi vid sommarstugan, dit pappa kom för att coacha Björn i uppmurandet av skorstenen. Jag knatade upp och ner för berget otaliga gånger, vinchade upp cement och tegelsten samtidigt som jag försökte hålla koll på barnen. Men de var hyffast lugna, förutom att de sprang på bryggan trots tillsägelser.

Vid ett var vi klara, lastade på en riktigt illa åtgången träbåt som låg på vår tomt, då pappa vill göra i ordning den. For hem med båten bakpå släpet, duschade, bytte om, och hoppade in i bilen igen. Jag och Elis for till P&M, ställde av släpet, skjutsade alla oss till gammelmormor där vi fikade. Sedan hem till P&M igen, lastade av båten, fikade och sedan åkte jag och Elis hem. Väl hemma planterade jag fyra rabarberplantor jag köpt, grävde ett riktigt stort hål, så jag är helt domnad i händerna nu.

Och så grillade vi. Mums! Barnen har farit som två galningar, de är på och rycker och drar i varandra, knuffas, slåss eller kittlas precis hela tiden, de kan inte ens vara i samma rum. Fruktansvärt jobbigt. Nu ikväll hade vi massa planer för hur vi skulle leka, och mysa. Men det slutade med att jag fick ett halvhysteriskt utbrott och skickade båda i säng uder högljudda protester. Men jag vann.

Och nu har jag gjort te, det ska vi avnjuta vid tv´n.

Och mors dag, tror jag Björn glömt. På något sätt. För uppvaktad har jag inte blivit :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0