Morning på er!

Jag har aldrig varit allergisk förr, men just är jag övertygad om att det är pollen jag mår dålig av. Näsan är täppt, rinner och jag nyser. Hela tiden. Så har det varit. Flera veckor, och det blir varken bättre eller sämre. Köpte allergitabletter på Apoteket, som jag inte provat ännu. Får väl göra det senare idag, när jag jobbat klart. Kan ju inte gå omkring med två utropstecken under näsan. Huvva.

Igår var en stressig dag, först inledde vi med att gå till skolan med Elis. Träffa fröknarna, de andra barnen och se lokalerna. Sedan lämnades Elis på dagis, jag for med mamma till Ekenäs och köpte lite blommor (rabarber, mina har försvunnit tack vare Björns ömma gräsklippning). Sedan, -stress-stress-stress, träffade jag min kontaktperson. Det hela drog ut på tiden och jag kunde inte hämta barnen förrän en kvart försent. Dagis stängde tre, och jag hann inte i tid. Pinsamt, jag som alltid är så noga med sådant. Efter det åkte vi hem, jag färdigställde lite beställningar som jag hoppas kunna leverera i morgon, gjorde mat och gick sedan ut och ordnade lite i trädgården. Jag har ju fått min hörna, såsom jag beklagat mig. Fyra pallkragar, där jag har potatis, morötter, lök, knipplök, rädisor, gräslök och sallad. Björn gick med på det. Konstigt nog. Vi ägnade en hel dag åt att gräva kompost, jordfräsa ner löv och till sist fylla pallkragarna. Det blev bra.

Har haft en handfull fotograferingar också, skulle ha en i morgon, men den blev inställd. Det var synd, hade sett fram emot att få fotografera brudpar. Men så kan det visst gå ibland. Har en PreWedding-fotografering på lördag, och en par/familj/barn/bil/katt-fotografering på söndag. Kuuuul :) Helgen därpå är det bröllop i Mellösa, åhh mina nerver. Haha! Fast den dagen jag fotograferar utan att känna något pirr i magen, då kanske man har för mycket. Jag vill att det ska vara lite pirrigt, lite nerver. Då gör man sitt yttersta.

Nu ska jag dricka lite kaffe, kopiera lite papper och läsa nyheterna. Har bemanningen på kontoret den här morgonen, hittills lugnt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0