Wohoo!

Ännu ett blogginlägg den här helgen. Jag är morgonpigg ^^

Barnen vaknade sex, och sitter och ser film. Jag har just haft hundarna ute, och sitter med en kopp kaffe. Ska pilla lite med hemsidan tänkte jag.

Igår ringde en kompis till Elis, och de var här och lekte. Tror det var första gången den här kompisen var hos någon annan, men det gick jättebra. Tror jag. Han kom mitt i mitt bullbakande/städande, så jag kunde inte ägna dem allt för stor uppmärksamhet, men det verkade fungera bra. Det roliga är att den här killen är den som barnen skvallrar mest om, jag tror de hyser någon slags hatkärlek till varandra. De kommer gå i samma klass på Nybble sedan, så det är ju bara bra om de vill leka lite redan nu.

Idag har vi faktiskt inte tänkt göra något speciellt heller, jag vill så gärna hälsa på gammelmormor, det brukar vi på helgerna. Men båda barnen, plus jag, är förkylda och eländiga. Är man snart 90 år så är väl en förkylning inte det bästa om man kan undvika det.

I morgon levereras vår nya tvättmaskin och tumlare, ska bli eländigt skönt att kunna tvätta stora mängder (11 kg) på en gång. Tvättmaskinen vi har stod i huset när vi flyttade in, den var gammal redan då. Tumlaren tror jag vi köpte på annons, 500:- kostade den och då var det flera saker som behövde lagas. Den är ju inte fräschare nu kan jag lova, så den åker till tippen.

Nehej, dags att proppa i Alvin lite Alvedon, han börjar kroka nu. Jädra länge den där öroninflammationen höll i sig då. Snart en vecka som han haft feber.

Kommentarer
Postat av: Sara W

Inte alvedon. Ipren! Det är inflammationshämmande. Fick det rådet en gång när Elvira hade öroninflammation, det ska tydligen hjälpa mycekt bättre. :) Kram.

2012-03-12 @ 18:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0