Söndag, söndag.

Idag mår jag precis lika dåligt som igår. Fy sjutton, förbannade feber. Har dessutom haft så ont i halsen i natt, och inte kunnat svälja. Björn flydde sovrummet för jag snarkade så. Det har jag inte märkt själv, men kan ju tänka mig att det stämmer.

Idag ska jag dessutom ha en inskolning med mig, och när jag själv inte mår bra hade jag ju velat ta en lugn dag, det är ju dessutom söndag även på jobbet. Men istället ska man göra allt det där man måste gå igenom på intro, jag orkar knappt stå upp så hur sjutton ska det gå. Ja, nu gnäller jag och tycker synd om mig själv, men det kan man väl få göra ibland?

Jag har dessutom lämnat in mängder av ledighetsansökningar nu. Ska vara föräldraledig en hel månad i sommar, så barnen får ett riktigt långt sommarlov. V. 25-32 är jag ledig. Ska bli grymt skönt, underbart! Får plocka lägstanivådagar, har inga andra kvar. Blir lite fattigt, men det är det värt. Sedan har jag plockat mer FL, dagen då Elis fyller sex år skulle jag jobba men har tagit ledigt. Har även tagit komp när svärmor fyller på påskafton. Brukar inte ta ledig utan brukar byta och trixa med mina arbetskamrater, men man är lite låst ifall den man bytt med blir sjuk, då är man så illa tvungen att jobba ändå. Bättre att kompa, ta FL eller semester.

Igår cyklade jag till jobbet, det tog tre minuter och jag höll på att svimma när jag hoppade av. Idag kunde jag ta bilen, kändes lite bättre. Men jag har så ont i kroppen, och så är jag håglös. Orkar inte resa mig för att fylla kaffe ens. Nä, nu ska jag sluta gnälla, blir ju inte bättre av det.

Mellan mina pass ska jag bara hem och vila. Kanske spela tv-spel eller se film med barnen, bara göra så lite som möjligt. Björn skulle visst åka någonstans med bilen, han sa inte vart men jag kan tänka mig att det var något till Elis rum som skulle inhandlas. En söndag... Jaja.

Nu ska jag linda i mig i min jacka och blunda en stund. Telefonen är dödligt tyst, det är skönt för jag fick min dos av bemanning igår tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0