Sjukstuga.

Vilken sjukdomsblogg det här har blivit. Jag rapporterar bara om hur dåliga vi är.

Gårdagen var hemsk, jag är nästan feberfri, men har en hals som knäcker mig. Det gör så ont! Jag gurglade Jäger igår kväll, och mja, det hjälpte lite faktiskt. Men det kan jag ju inte göra dagtid.

I natt flydde Björn till soffan, jag snarkade så. Igen. Jag höll på att få panik över att inte kunna svälja, vaknar med hela halsen igensatt och så kan jag inte harkla eller svälja bort det, varenda muskel går i strejk när man vet redan innan hur fruktansvärt ont det gör.

Idag har jag dessutom fått någon reaktion på något, hela ansiktet, halsen och bröstkorgen är rödflammig och det hettar och kliar. Vad är det nu då?

Till råga på allt så vad Alvin ledsen igår, över örat. Att det gjorde ont och kliade. Då sa jag till honom att om han mår dåligt på dagis skulle han säga till fröknarna så skulle jag hämta honom. Det tyckte han lät bra, sa han. Och flinade. -Vad händer om jag luras? sa han. -Jag blir ledsen över att jag inte kan lita på dig, svarade jag.

Men sedan klurade jag på det där under natten,att de är stort ansvar att lägga på en som inte ens är fem år. Att välja själv om han är pigg eller sjuk, det beslutet ska ha inte behöva ta. Så jag bestämde i natt att vi båda skulle vara hemma och kurera oss. Elis får gå lite kortare dag, så tar Alvin och jag en prommis och hämtar honom efter lunch.

Just nu ser jag på någon brittisk serie om trasiga hus, jag hinner aldrig någonsin se serier på dagtid (inte kvällstid heller för den delen), och det känns lie vardagslyxigt faktiskt. Kaffe, hundar och en snusande Alvin i rummet intill. och jag behöver inte känna att jag måste så mycket, både Alvin och jag är ju faktiskt sjuka. Städa och tvätta gjorde vi igår, jag ska verkligen försöka att inte ha någon prestationsångest idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0