Sjukligt.

Jag har alltså vabbat sedan i tisdags för två veckor sedan. Och nu är det min tur, jag är hemma idag och i morgon,  de blir galna på mig på jobbet. Jobbade ju helgen med feber, men febern har försvunnit. Istället har jag fått något makalöst ont i halsen. Halsfluss, säger de som kan. Men jag vet inte, och jag ids inte kolla upp det heller, för man får ju ändå inte någon antibiotika i första hand. Så då är det ju ingen vits. Jag vill inte jobba ifall det smittar, både för mina arbetskamraters skull, men också brukarna.

Det flammiga i ansiktet har försvunnit, men ersatts med en massa utslag/knottror, ansiktet och halsen känns som sandpapper, och det är alldeles stelt och jag har knappt någon känsel kvar. Måste vara en reaktion på något, jag vet bara inte vad. Jag ska med gott samvete sätta mig i solen senare, sol är ju alltid bra i måttliga mänder. Barnen är redan ute och leker, och idag är jag ju inte vabbandes, därför få de vara ute så mycket de vill. Själv tänker jag inte göra en knop. På riktigt. Möjligtvis vattna lite blommor, men det är också allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0