Morning :)

Efter fem dagar med sjuk Alvin börjar jag tröttna på snor, nässpray och Alvedon. Han har så ont i sitt öra, han är så febrig och jag blir alldeles villrådig. Lille mannen då. Jag kan inte minnas att Alvin någonsin haft öroninflammation, Elis hade det ett par gånger som liten, Kåvepenin blev det då, eftersom han var så liten. Men aldrig Alvin. Han har hittills gråtit sig igenom nätterna, och vi andra kan inte sova. Jag har varit hemma med honom ons - fredag, och jag tror, tror att det är något bättre nu. Jag törs knappt säga det, av rädsla för att det ska bli lika illa igen. Men då måste jag ringa och få komma akut, i tisdags sa de att jag kunde göra det om det blev värre. Och ja, han har ju haft ondare, och febern ger sig ju aldrig. Inte äter han något heller, dricker bara mjölk. Men jag är hoppfull, som alltid :)

I övrigt så har jag knäckt vår DVD-spelare, råkade smälla in luckan till tv-skåpet på luckan som mata in/ut skivorna. Tur i oturen hade Björn pratat om att köpa ny DVD/Blu RAY, eftersom vi köpte en HD-tv tidigare i vintras. Men jag har snålhållt på den vi har, onödigt med ny när den gamla fungerar. Men nu fick jag fara till Katrineholm och punga ut med 2000 spänn, där rök mina Ullaredspengar. Men vilken skillnad i bild! Ojojoj, det var verkligen ett bra köp!

----

Dagens to-do är att ta det lungt, mest för Alvins skull. Jag har städat ur sopskåpet och ställt fram en stor drös med plast/metall/pant som vi ska åka med sedan. Kanske hälsa på morfar och fika lite. Typ som senaste veckan. Blir inte många knop gjorda när Alvin som är sjuk, men jag måste väl erkänna att jag tycker det är rätt så skönt, emellanåt. Jag ska ordna lite med hemsidan också, få till lite nya erbjudanden och justera priserna. Har beställt så hemskt fina fodral till CD-skivor och nya bildmappar. Oj vad kul det ska bli att få leverera bilder i dessa! Paketen kommer bli några kronor dyrare för att väga upp kostnaden för fodralen, men jag tror det kommer kännas väl värt pengarna. Nästa vecka skulle de komma, kommer nog upp bilder då :)

Nu ska jag plocka fram frukost här hemma. Ha en fin lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0