Fortfarande vabb :-(

Fjärde vabbdagen, jag får handla på krita när jag ska till Ullared. Tur i oturen att jag gömt mitt kreditkort så väl att jag inte hittar det själv. Avskyr kreditkort, har ett enda (som jag inte vet var det är och således inte kan använda).

I dag bakar vi. För att göra något "vettigt". Frysen är full av bullar nu. Ville prova något utöver de vanliga kanlebullarna, så jag fyllde dem med vaniljkräm. Gjorde egen vaniljkräm av maizena, äkta vanilj och äggulor, det blev faktiskt jättegott!

Sedan fick Elis för sig att han ville baka muffins, så vi gjorde figurmuffins. Och efter vaniljkrämen blev det äggvitor över, så en plåt med stora, sega chokladmaränger blev det också.

Vi ska åka ut till morfar och fika med det tänkte vi. Jag får lappsjuka av att inte gå utanför dörren annat än med hundarna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi hinner ju få en lön till innan vi åker :D

2012-03-15 @ 19:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0