Jag retar mig på...

Jag blir lite bitter på snåla människor.

Jag fick ett mail i går kväll, från en som var i akut behov av hemsidehjälp. Det var jätte-jätte-jättebråttom att få en befintlig hemsida till nytt format och till nytt webbhotell. Klart jag kan hjälpa. Vi mailade fram och tillbaka, och jag räknade snabbt på en kostnad som jag presenterade. En faktiskt kostnad för hotellbyte och domänadresser, men också en för mitt jobb. Och jag var tokbillig, jämförelsevis mot vad andra betalar för mina hemsidejobb. Men det här var till en privatperson, här skulle jag inte göra mer än designa och lära denne sköta driften själv.

Och efter det mailet blev det knäpptyst. Trodde människan verkligen att jag skulle göra det gratis? Mailar man ett företag om en arbetsuppgift och räknar med att inte betala något? Min tid är alldeles för dyrbar för att bjuda på massa jobb. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0