Förändring.

Just nu är jag lite halvdeppad. Eller mest trött. Motivationstrött. Trots, eller kanske tack vare, att jag har häcken full. Men snart har jag åtta sköna veckor på mig att vila upp mig. Om det inte vore för att jag lyckats tacka ja till att arrangera en fotokurs hos Studiefrämjandet. Som ska hålla på under de åtta veckorna jag är ledig från allt annat... Hur dum får man bli? Det finns liksom inte en sportslig chans att jag ska orka det med psyket i behåll. För det är ju så att jag vägrar göra något halvdant, vilket innebär att om det blir någon kurs (det kanske inte anmäler sig så många, vilket gör det lättare att skjuta på cirkeln till i höst. När jag har ännu mer tid...) kommer jag lägga ner alldeles för mycket tid på den.

Jag vill byta något, göra en förändring. Något som får mig att se allt runt om med andra ögon, känna mig lite pånyttfödd, att få gå upp på morgonen med ny energi och vara peppad till något. Men vad ska jag byta ut, uppgradera/ta bort? Jobb? Partner? Hus? Inget av förslagen känns aktuellt. Jag får göra en svenneförändring och gå till frisören och klippa topparna. Vara nervös innan för jag KAN ju vara lite wild and crazy och slinga håret i någon spännande nyans också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0