Tragiskt blir ännu värre.

Den där paddan hittades upp och ner på kvällen, dödare än dödast. Nu behöver jag i alla fall inte undra om den klarade sig eller inte.
 
Tänk så van man blir med smådjur här hemma. Igelkotten brukar säga hej på kvällarna, man ser honom/henne i ögonvrån ibland. Springandes förbi.
 
Paddor har vi haft hemma på tomten varje sommar, oftast är det samma hela sommaren igenom. Och vid samma tidpunkter ser man den. Jag har min vovverutt på kvällen, de har säkert sin egna rutt.
 
Nåväl.
 
Min ledig dag igår, alldeles fria, firades med att spontant åka ut till stugan och måla och spika panel. Nu är det inget hål i väggen efter murningen, två väggar är färdigmålade och snart kan vi spika knutar och foder. Det blir så himla, himla fint. Svart/brunt, med gröna foder. Jag blir alldeles varm i magen av att titta på stugan.
 
Invändigt ser det ut som... Ja. Där finns ingenting. Knappt golv, på sina ställen. Men vi har ingen brådska. Golv och väggar ska isoleras, sedan har vi tänkt ha ett enkelt laminatgolv, och panel på väggarna. Inga tapeter som hänger av fukt, utan trä. Jag vill gärna lasera, i ljusgrått eller vitt. Ett klaffbord med lite fällstolar, och sedan en bäddsoffa. Platsbyggda köksskåp och en liten diskbänk. Det står en bäddsoffa där, det är det enda vi sparat från gamla stugan. Vi ska försöka få ordning på den, slipa och lacka, så vi kan använda den. Alternativt platsbygga våningssängar, men det blir i dett senare skede.
 
Utomhus ska vi bygga ett trädäck, som går i direkt anslutning till stugans trapp. Jag vill ha inbygga sittplatser längs med en sida av staketet.

Tänk, vilka planer. Och så lite tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0