Morgonprommis.

Även om det bara är en kort sådan, så är det skönt att komma ut innan alla andra vaknar, och när jag kommer in igen luktar det gott av kaffe och datorn surrar inbjudande. Och nu sitter jag här igen. Jobbardags.
 
Ska gå igenom bilderna från hästfotograferingen jag hade förra veckan, kunden ville ha fler bilder att välja mellan, och det blir svårt.  Det var verkligen jobbigt att få till bilder den dagen. Jag brukar välja kvällar om jag ska fotografera hästar, just eftersom det oftast är så fruktansvärt varmt mitt på dagarna, och så en skarp sol mitt i allt. Men det passade inte, så sämsta tänkbara tid (11) skulle bilderna tas. På en häst som knappt lyfte blicken. Jag tror säkert att det är en skitsnygg häst i vanliga fall, men just den dagen var hästen slö, solen stekte och den sparkade mest åt alla bromsar. Och här skulle bilderna ges bort, de ville att hästen skulle vara snyggare än snyggast. Jag försökte få dem att spriga med den, jaga upp den lite så den blev lite stirrig, men nej då. Det var världens mest orädda häst, som mest stod och blängde. SUCK. Så nu har jag lite jobb framför mig med att få fram fler bilder.
 
Så, bäst att sätta igång då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0