God morgon. Igen.

Nu har vi datortrassel igen. Jag satt nästan hela dagen igår och höll på med bilder. Till blogg, hemsida och framförallt bröllopsbilderna jag vill bli klar med, 100 stycken blev klara att lägga upp till brudparet.
 
Björn lät under eftermiddagen meddela att jag sparar bilderna på fel ställe. Jag ska börja spara dem i datorns fotodisk, som är identisk med backupen i källaren. Jag har i alla år använt backupen i källaren, då vår gamla dator inte klarat alla bilder. Men med nya datorn nu, ska det gå att spara i den. Men jag törs inte, eftersom det bara var en vecka sedan den krashade... Men nej, det ska inte vara några problem, det är lika "farligt" att spara i datorn som på backupen i källaren. Ålrajt, jag får väl börja spara i datorn då.
 
Men var är disken? Hittar den inte, hur jag än letar. Får spara i källaren ändå. Björn kommer hem, och undrar hur det gått. Han hittar inte heller disken i datorn.
 
Tryggt.
 
Efter omstart och mickel så finns disken där. Men nu till alla filer som jag nu lagt fel, Björn ska flytta dem. Äh, han kopierar hela julis mapp istället. 6500 filer. Sex timmar. Inget datorjobb på hela kvällen. Inte på hela natten heller, då det fördröjs av att den varnar för att kopiorna redan finns dit de ska kopieras.
 
Jag går upp extra tidigt för att jobba ikapp det jag inte kunde igår kväll. Men är det klart? Nä. 2 timmar och 50 minuter kvar.
 
Jag kan inte tanka upp alla hundratals bilder till hemsidan när datorn flyttar filer, jag kan inte gör någonting förutom att surfa lite försiktigt.
 
Jag. går. i. bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0