Eftermiddagsjobb.

Hej vänner!
 
I två dagar har jag nu redigerat bilder, från morgon till eftermiddag. Barnen leker och slåss om vartannat, ibland är de små änglar och ibland vill jag sälja dem. Jeeez.
 
Elis är i värsta trotsen just nu, så fort han inte får som han vill sätter han näsan i vädret och stövlar iväg. Och det sker en tio gånger om dagen. Dessutom bryter han ihop och gråter, när han inte får som han vill. Honom som man knappt sett gråta på flera år, klämmer nu fram krokodiltårar flera gånger per dag.
 
Alvin är lilla Mr Tvärtemot. Mer än vanligt. Det finns ingenting man kan hota med, som får honom att förstå, eller lyssna. Han han bestämt sig så blir det så, eller så tar han hellre konsekvenserna (läggning, t.ex.) än ändrar sig.
 
Nä, nu ska jag fortsätt med bidlerna. Har 290 stycken att göra, sedan en familjefotografering och en bebisfotografering. Och så kommer nästa laddning bröllopsbilder på lördag. Ångrar att jag sa ifrån dagisplatsen åt Alvin över sommaren, en del dagar hade han gärna fått gå, för jag jobbar ju faktiskt, jag får betalt för jobben jag gör och måste ju kunna slutföra dem på vettigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0