12-timmarsjobb.

Det är nästan sjukt, men jag har suttit vid datorn konstant sedan halv tio i förmiddags. Uppehåll för lunch, fika och middag, lite barndusch och vovverastningar.
 
Jag har trehundra bilder att göra. Jag har nu gjort runt 100 stycken. Ett vanligt bröllop brukar innefatta runt 70-80 bilder, men här var allt väldigt styrt innan, det fanns många önskemål. Och ett önskemål var så tydligt; att få med precis allt, inte förkasta massor av bilder. Så, ja. Eftersom jag är bokad sent, och de har avbokat den tidigare fotografen till förmån för mig, så är det bara att göra sitt bästa och ännu mer. Jag vill ju helst ha allt klart innan lördagens bröllop, för när man fotograferar ett nytt blir man så inne i det, så taggad att man inte vill något hellre än att börja med DET. Och då är de här sista bilderna väldigt jobbiga att jobba med, hur bra de än är.
 
Just nu har jag kastat in barnen i duschen snabbt som attan, och även lagt dem. Behövde en stund för mig själv, tar lite rast nu när Elis lyssnar på saga och Alvin ser film. Eller, rast och rast. Men jag vilar öronen.
 
Bäst att fortsätta så jag blir klar någon gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0