Nytt liv?

Ikväll skulle mitt nya liv börja. Eller ja, jag skulle i alla fall ta en joggingtur. Ville inte, men hade gett mig DEN på att komma ut så fort jag kom hem -inga undanflykter.

Möts av Björn som tar bilnycklarna: "Måste till Swärdsta, vägbommen krånglar". Och så försvann han.

Men jag kan ju jogga i nästa liv.

Bitter? Jag? Det menar ni inte.

I morgon ska Sonya till veterinären och kolla om öroninflammationen är bättre. Jag har absolut ingen lust att slänga upp dyra hundralappar för att någon ska glo ner i hennes öron. Men med djur kommer ansvar och set är bara att nalla pengar från sparkontot. Dumt att gnälla, jag är väl lyckligt lottad som ens har ett sådant att nalla ifrån.

Dessutom är jag godissugen så in i helsike. Ni vet, jag kan inte tänka på något annat än smågodis. Herregud. Idag klarade jag att avstå, men det är så jäkla jobbigt att suget inte ger sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0