3 januari 2012.

Oh vad jag skulle vilja gå och sova. Jag är så fruktansvärt trött, den här stunden är dagens värsta stund. När jag  vet att det bara är en knapp timme innan jag börjar jobba igen. Åhhhhh ZZZzzzz... Har redan jobbat första passet, Björn släppte av mig på jobbet i morse. Sedan gick jag upp på stan, jobbade, gick hem, gick med Sonya ut till veterinärstationen tillsammans med Madde, gick hem, och snart tilllbaka till jobbet igen. Bra att knalla lite, det är ju motionen jag behöver, men just nu behöver jag en tupplur. En lång sådan.

Jag har precis ställt in tre bottnar till en körsbärstårta i ugnen. Ska provbaka den till i morgon, om den blir god ska jag bjuda på en likadan på vårt möte på torsdag. Smeten smakade annorlunda, men väldigt gott (nämner inte hur jag vet vad den smakade). Inte så hemskt sött som man är van vid. Hade tänkt att varva bakning med bildredigering idag, då jag äntligen fått in sista beställningen på ett jobb jag gärna vill slutföra. Men sedan ville de på veterinärstationen att jag skulle komma ut med Sonya så de fick kika på öronen. Och det var en inflammation igen, så nu finns det örondroppar att hämta på apoteket, samt en dos med öronskölj. Mina planer spoilerades i och med det besöket. Och min budget för januari... 945 spänn fattigare. Och återbesök på det. Hundskrälle. Men nu är det två trötta tjejer som sover här bredvid mig, så nöjda med promenaden. Och jag är också rätt nöjd.

Själv inser jag att jag får hoppa över tuppluren, är rädd att försova mig. Gjorde lite kaffe, bytte om till rena myskläder som jag faktiskt tänkte jobba i. Så sällan jag jobbar i sådant, men nu blir det tajts och oversizetröja. Urskönt, mjukt och härligt.

Måste försöka klara att sitta uppe och göra klart bilderna. Jag fotograferade en grupp tjejer i höstas, de skulle samsas om bilder och sedan återkomma. Och NU har den sista gjort sin beställning. Tre månader efter de andra. Men då är det dags för mig att sätta lite fart med beställningarna, bara det att jag är så himla trött på kvällarna, jag hatar det.

Oj, nu doftar det riktigt, riktigt gott från ugnen. Himmel, hoppas kakan/tårtan smakar lika bra som den luktar. Dags att plocka ur bottnarna och ställa dem på kylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0