16 jan 2012.

Jag lovar att jag kunde ha en sämre kväll. Först jobba 18-21.30, sedan hem och plockade fram allt till i morgon, och nu ligger jag i sängen med te och en nyuppvärmd scones, och ljudbok i örat. Björn for iväg på verkstadsarbete, och jag kan knappt komma på något bättre sätt att tillbringa en ensam kväll på.

Största bekymret är nog alla smulor som blir i sängen. Bäddade rent innan jag la mig, känns lite surt att fördärva det med brödsmulor.

Är lite fascinerad över hundarna. Jag sa till Björn att Sonya nog slutat löpa, eftersom hennes vinterlöp inte varit ännu. Hon har i alla år löpt runt jul, men inte i år. Esther tvättade rumpan som en tok igår, nästan så jag blev lite orolig. Sedan gick hon omkring och småkissade, några droppa här och där. Jag googlade på "Urinvägsinfektion Hund" och "urinläckage chihuahua" utan mer framgång än urinsten och tumörer. Man ska inte använda Google om man inte vill veta eventuella svar... I alla fall så Googlade jag till sist "löp småhundar" eftersom jag inte mindes när Sonya började löpa. 7-9 månader var svaret. Esther är sju månader. Urinläckage och småskvättningar var visst jättevanligt de första gångerna. Puuuh!

Samma kväll såg jag att Sonya hade fläckat ner i vår säng (därav renbäddningen ikväll). Och jag hittade timmen senare bloddroppar efter Esther. Tänk att de synkar varandra så, att de löper samtidigt, nästan på timmen. Väldigt underligt, men (efter lite Google igen...) inte så ovanligt.

Nu ska jag tillbringa ett par minuter med Kepler innan jag slocknar. I morgon delas pass, nytt schema vilket innebär delade turer 95% av mina arbetspass. Men jag ska faktiskt hem och städa. Röja. Sortera och kasta. Nu ska det bli ordning på Nybblegatan 17. Nu har jag tid att ordna det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0