1 januari 2012.

Oj. Klockan är ETT! Elis har varit vaken hela kvällen. Inte speciellt speedad, men pigg. Efter fyrverkerierna spelade han och Björn ett par banor Star Wars. Nu har han motvilligt gått med på att lägga sig i vår säng och lyssna på Pettson och Findus.

Alvin somnade 23.25 på sofflocket, efter övertalning. Han ville absolut inte missa raketerna. 23.45 skulle jag försöka väcka honom. Omöjligt. Fick klä honom sovandes, han vaknade lagom när jag bar ut honom. Sedan var han fascinerad, och tröttledsen om vartannat. Halvt gråtande körde han de sista tio minuterna sin övertalningskampanj, om att jag fick mysa med honom om jag följde med in. Väl inne myste vi i hans säng några minuter innan han somnade.

Nu blinkar Elis trött, och jag ska släcka. God natt, och god fortsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0