1 januari 2012.

Hallåj!

Idag har vi varit ute stora delar av dagen. Vi åkte till stugan och grillade korv, gjorde pinnbröd och utnyttjade snöfallet till max. Jag älskar ju snö, Björn hade helst velat hålla på hemma idag, men jag ville verkligen ut. När vi sedan åkte hem började snön smälta bort. Barnen åkte in i duschen och alla kläder i tvätten. Det värsta jag vet är röklukt. Efter det har var bara slöat, lagat mat och barnen har lekt med sina julklappar.

Nu har jag varit ute på en timmes promenad, kändes rätt skönt att få bli svettig efter gårdagens onyttigheter. Inga hundar fick följa med, Sonya var med vid stugan idag så hon var trött, och Esther var svårmotiverad i snön. Hon gick med i fem minuter, sedan fick jag lämna hem henne igen.

I veckan som varit har jag gått till förskolan med barnen, de dagarna jag börjat skapligt sent. Barnen har gillat att gå, och jag själv har tyckt det varit topppen att få "gratis" promenader dit ut. Funderar på att gå ut och hämta dem i morgon, men det får vi se. Beror lite på vädret, och är de trötta efter en dag där känns det lite taskigt att gå bara för att jag vill röra på mig.

Funderar på att ha Vårruset som mål, att kunna springa 5 km. Maj, det är fem månader dit. Absolut att jag måste ha fått upp kondis till lite lätt jogging då.

Nu ska jag kasta barnen i säng, hänga lite tvätt och plocka fram kläder till i morgon. Sedan ska vi kanske hänga till någon film, om jag inte knoppar in tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0