Bortglömt?

Nejdå, jag har inte glömt den här bloggen. Men jag får utlopp för lite skriverier i min nya blogg, därför blir det inte så tätt med inläggen här.

Nåväl. Som vanligt var tredje helg så sitter jag på jobbet. I går fick jag min beskärda del av bemanning, så jag hoppas telefonen håller tyst den här morgonen.

Tillståndet hos mig är täppt (näsan) och ont (hö.arm). Hela kvällen och natten har jag varit bortdomnad i armen, och haft molande ont.

I övrigt då... Jo, har lagt LCHF på hyllan. Jag gick ner några kilon när jag höll kolhydratnivån nära noll, men ärligt talat var det inget för mig. Jag kan radda upp anledningarna som gjorde att jag valde att ge upp den:

• Kostnaden. Har väl aldrig haft en så dyr månad i matväg som denna. Inget ris/pasta (okey det kan jag avstå då jag inte är så förtjust i det) men heller inga rotfrukter. Som är billigt. Kändes lite knas att enbart äta "sovlet" (stavade jag rätt nu, mamma?) och sedan beklaga sig över att det var en dyr matmånad.
• Inför barnen är det helt fel att JAG inte behöver äta det "äckliga riset" (Elis ord som inte tycker om det) medan jag påtvingar barnen seden att de ska äta av allt.
• Miljömässigt känns det lite fel att faktiskt äta så mycket kött och protein.
Fikamässigt. "Nej tack, ingen kaka för min del då jag kör LCHF. Men har du en korv kan jag ta det till kaffet. Inte det? En tårtbitsstor BRIEost då? Nähej... ".
• Ångesten över att inte få äta frukt. Jag vräker inte i mig frukt. Men "enomdan" - jo absolut. Och det var inte så kul att få dåligt samvete om jag åt ett halvt äpple.

Det som däremot förvånade mig var att jag inte hade mer besvär av min onda tå (gubbåkomman gikt). Jag som får ont av att äta omelett bara, jag trodde aldrig aldrig att det skulle fungera tillsammans med LCHF. Jag har haft lite känningar, men inget mer.

Så nu då? Jag tänker inte hysteriskt hoppa på någon mer diet, jag provade något jag verkligen trodde på, och det fungerade ju. Men jag ska köra på mitt säkra kort, som jag vet fungerar: promenader och joggning.

Nu ska jag ta en kontrollrunda här på kontoret, och sedan knalla vidare. Vid tolv när jag slutar är jag beordrad att köpa korv, för Björn, Anders (som hjälper att sätta gipsskivor idag) och alla barn ska utfodras när jag kommer. Sedan åker nog jag och Alvin på en liten fotosväng, Elis ska leka med kusin Hugo så han lär inte vilja åka någonstans, men då får jag lite egentid med ButterPutte (Alvin).

Ha överseende med eventuella stavfel, detta är skrivet på paddan och som ni med Apples produkter vet, finns det något som heter autocorrect... Bra ibland, pinsamt många andra gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0