5 februari 2012.

God morgon!

Jag sitter på kontoret och fryser. Det är snorkallt här uppe. Efter lite letande hittade jag ett värmeelement, kanon! Kånkade in det i vår pyttelilla bunker där vi håller till. Men hittade inget eluttag. Eller jo, om jag kunde avvara antingen bildskärmen eller nätverkssladden till datorn. SUCK! Men jag hittade ett uttag till, bakom två skåp. Tio minuter tog det att flytta skåpen, och när jag väl fick i kontakten skreeeeeek det om värmeelementet så jag trodde det skulle börja brinna. Blev ingen värme (och lika bra var det, då jag ändå blev svettig av att flytta och släpa på skåpen). Dessutom kommer jag inte in på min inloggning tills datorn, trots att jag gör det både via mobilen och hemifrån. Frustrerande!

Just nu gör jag ingenting. Förutom att blogga på arbetstid. Jag fick min beskärda del av bemanning igår, när det började ringa strax innan sju, och jag hade precis löst det strax innan åtta. Då var jag i upplösningstillstånd.

Gårdagskvällen spenderades lika som fredagskvällen: sovandes vid tv'n. Björn ville se en BOND-film, och jag avskyr dem. Jag ville se en film som kommit från LOVE-film, men eftersom chansenatt jag skulle hålla mig vaken var så liten så gav jag mig. Jag var skittrött när jag kom hem vid sju, mellan mina arbetspass igår så passade jag på att tvätta och städa så effektivt och fort jag bara kunde. Strax innan jag skulle tillbaka till jobbet var jag klar, skönt det. Och fint var det hemma.

Men Alvin fick hockeypulver i sin lördagsgodispåse. Jag höll på att gå upp i limningen när jag skulle sätta mig i soffan. Pulver överallt. Soffan, golvet och bordet. Och då hade barnen fått stränga order om att det där förbannade pulvret skulle ätas vid köksbordet. Men inte Alvin. Han smög upp med sin burk och hällde ut det på bordet för att kunna slicka upp det. Grrrrr!

Natten spenderades i sängen med alla familjemedlemmar. Elis kom intill oss strax efter tre, och Alvin några minuter efter. Ett barn på varje sida, en Esther i knävecket och Sonya över fötterna. Lite stelt, lite trångt men så himla varmt och mysigt (Björn hatar när barnen sover hos oss, vi är inte av samma åsikt vad gäller mysighet).

Mellan mina arbetspass idag ska vi åka ut till pappa och mamma. Björn tar med skotern, han har väl tänkt åka några varv på sjön. Jag bli trött av att bara tänka på det. I den här snorkylan vill jag hålla mig inne så mycket jag kan. Får min beskärda del av 20 graders kall friskluft när hundarna ska ut.

Nähej, dags att gå den sedvanliga avslutningsrundan här på kontoret, med avstängning, diskning och sådant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0