Lördag.

Hej, och god morgon!
 
Idag har vi en stugdag framför oss. Lilla, fina stugan. Jag ska måla sista kortsidan, och Björn ska spika läkt. Sedan börjar bekymret med att bära upp alla 250 tegelpannor... Det ser jag inte fram emot. Björn pratade om att han skulle göra en motor till vinchen, för att slippa handdra upp allt. Men jag vet inte om idén bara är på planeringsstadiet ännu. Jag få se det som välbehövlig motion helt enkelt. Ja, jag tänker ju inte knalla dit upp 50 gånger, men kanske tio. Allt ska ju inte upp idag ändå.
 
Fikastund måste vi ha, tänk att barnen tycker det är så viktigt trots att det oftast bara handla om en macka och lite saft. Kanske hinner vi med barnbadet en stund också.
 
I övrigt är det Björns sista semesterdagar nu. Jag har en vecka till ledigt. Hoppas vädret blir bra. Jag ska bara umgås med barnen, suga det sista ur de här dagarna. Eventuellt en fotografering har jag (och ett bröllop nästa lördag) men annars är det lungt. Fick ytterligare en förfrågning, om bröllops fotografering fast som en vanlig fotografering, men där säger jag nej faktiskt. Jag fotograferar inte bröllop för 650 spänn, det är alldeles för mycket jobb.
 
Nåväl, nu är det himla lungt förutom de där två fotograferingarna. Det känns skönt, att få koncentrera sig på vanliga jobbet ett tag när det kör igång. Men jag kommer göra precis samma sak nästa år, ta tjänstledigt en månad och sedan köra det här.
 
Nu ska jag uppdatera imitthem-bloggen och sedan göra frukost.
 
Tjing :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0