Fel, fel.

Ja, det tidigare inlägget råkade jag posta i imitthem-bloggen. Där ska inte sådana känslosvallningar vara, så jag flyttade det hit.
 
Just nu laddar jag upp bilder till hemsidan, har ägnat fem timmar i morse, och fyra timmar nu ikväll åt att redigera bröllopsbilderna jag tog igår.
 
Ibland får jag sådana svackor, jag vet inte, men då känns det som om jag gjort ett uselt jobb. I början känns allt bra, och det finns mängder med bra bilder. Det känner man i magen när man avslutat en fotografering, det MÅSTE man känna av, annars kan man inte avsluta.Men så kommer man hem, börjar redigera, och det känns bra. Men känslan blir mer och mer "jahopp, när kommer DEN DÄR bilden då, som känns sådär WOW?" Jag har märkt att jag allt oftare känner så, att det inte duger, att det borde bli bättre. Jag väntar hela tiden på en bättre bild. Och jag vet inte varför. Om jag helt enkelt har för höga krav, eller om jag börjar vänja mig vid att bilderna faktiskt blir bättre ju längre jag håller på, och därför är det mer sällan det kommer just bara EN bra bild. När det finns ett helt gäng bra bilder utmärker sig ingen, och då känns det som om jag missat något..? Det låter nästan logiskt nu när jag fick det i skrift...
 
I övrigt så bråkar jag med hemsideuppladdningen. Det hänger sig alltid en eller ett par gånger, avbryts eller något annat jävlas. När jag har över 100 bilder att tanka upp så blir jag så less på att det hänger sig när det bara är ett par bilder kvar.
 
Men nu ska jag skriva, och svara på lite mail. Det har droppat in några bokningar till hösten som jag ska boka in, annars är det rätt lungt nu. Och som vanligt är det ganska skönt. Förra året hade jag min hektiska period under sensommaren/hösten, och det var då jag fick sådan avsmak för det här. Jag blev så himla trött. Men den här sommaren har jag haft tio gånger mer, och ändå haft ångan uppe och inte tröttnat. Jag tror att det beror på att jag är mer van, har fått bättre struktur i hur jag jobbar.
 
Nu är det som sagt dags för att jobba med hemsidan. Vi höres :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0