Trefika :)

När jag kom hem efter 12 satte jag igång och baka. Elis har bestämt att han vill ha whoopie pies, de ser ungefär ut som macarons men är större och lättare att göra (fast jag gjorde mina lika stora som macarons). De är gjorda av sockerkaksbotten, och sedan lite olika smörkrämer mellan. Jag gör tre olika varianter, så jag smaksatte sockerkakan med citronskal, och choklad, och den sista är naturell men färgad i rött. Smörkrämen däremellan ska smaksättas med citronarom, och choklad/kaffe, och körsbär.

Sedan har jag inte bestämt om jag ska göra tårta, eller köpa en. Får se vad för tid det blir över på fredag kväll. Känns ju löjligt att inte göra en egen när jag bakar så mycket i övrigt, men jag har så svårt att få tiden att räcka till. Jag jobbar hela fredagen, och har bara tid efter 19. Och då känns det som om vi skulle behöva röja. Hade trott hoppats att Elis rum skulle bli klart, vi (Björn) var helt säker på att han skulle hinna det. Men det hinns inte, med den löjligaste marginalen som finns. För allt är målat, golvlisterna ska sättas ikväll. Men då blir det tapetsering i natt, och det är vi väl inte så sugna på. Suck. SUCK!

Men det är snart klart i alla fall. Så allt är inte jämmer och elände.

Nu tänker jag ägna en stund åt lite slösurfande innan jag går tillbaka till jobbet. Blir ingen prommis idag, kanske eventuellt ikväll. Men nu behöver jag ta en stund "off" innan jag börjar jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0