Tillfällig?

God morgon!

Jag är osminkad, trött och halvfet. Vilket kap. Jag känner mig lika risig som jag ser ut. Nu är det andra söndagen i rad jag jobbar, det är lika "inte okey" som jag känner mig. Men kval övertid ger klirr i kassan, och är det något jag verkligen, verkligen behöver efter sista tidens vab och sjukdom så är det klirr i kassan.

Jag jobbade även i fredags, också extra, men ingen övertid. Men det ger lite komp, att plocka ut vid behov. Fredagen var stressig, först jobb, jobbade in lunchen för att hinna med mina ledsgartimmar, sedan hem och hämta släpet och fara till Katrineholm med David och hämta möbler åt honom. Full fart hemåt, lasta av, och hann bli bjuden på en sallad innan jag skulle jobba igen.

Det har varit mycket jobb senaste tiden, och många störningar på ledig tid. Jag blir galen. För ett par år sedan skaffade jag nytt mobilnummer då jag blev nedringd hela tiden, och det har fungerat fram tills nu. För nu börjar det ringa i den privata, och jag orkar det inte. Har bett alla att respektera att jag har privat nummer, ring för sjutton inte dit och lämna inte ut det till folk som vill ha det! Igår var jag i Stockholm på trädgårdsmässa, och fick ägna en timme åt att messa runt och hitta nummer åt den första som messade mig.

Men mässan var kul, o vad inspiration man får. Jag fick ännu mer idéer till min lilla odlingsplätt jag vill ha på gräsmattan. Men det stötte på motstånd direkt. Vi diskuterade det, jag och Björn. Hur jag skulle vilja ha det, om det kunde funka? Jodå. Det skulle gå. Sa han. Gör en ritning, så kollar vi. Vad bra, sa jag. Men, kontrade han med, inte på gräsmattan. Utan någon annanstans. Var i helvete då, undrade jag. Inte mitt på gräsmattan, bara. För det är för mycket stubbar, för mycket träd att gå runt när man klipper gräset. Han vill inte gå runt en odlingsplätt också. Vad ska jag få ha den då? Frågade jag. Ja, någon annanstans bara, typ vid boden, under/bakom stora björken och tallarna. För varken boden eller björken ska ju inte stå kvar där ändå, så när träden är fällda blir det mer ljus, och när boden är flyttad blir det med plats.

Jag frågade om jag ska behöva hyra en kolonilott, för att få odla något? Men det skulle ju inte behövas. Bara jag inte vill ha landet på gräsmattan.

Här har vi alltså största gräsmattan på Nybble, men ska jag ändå behöva klämma in mitt grönsaksland bakom boden, under en björk och två granar.

För jag kan aldrig i min vildaste fantasi tro att han inom de närmaste åren tänker flytta på boden.

Jag blir så förbannad och frustrerad över att jag aldrig någonsin kan få göra något ute UTAN att bli stoppad innan jag ens fått drömma färdigt. Hela tomten ska bestå av traktorvagnar, jordhögar, stenrösen, brädhögar, tegeltorn, byggställningar, traktorer, grävaggregat, båtar, skotrar och fan och hans moster. Och inget av de sakerna ska "stå där sedan", allt är bara tillfälligt. Vi flyttade in 2004, och det har varit tillfälligt sedan dess.

Jag lovar, jag är också tillfällig. Just nu känns det som om jag flyttar före hans stenhögar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0