God morgon!

Vovvarna är rastade och jag dricker te här vid datorn. Barnen ser film, och äter gammalt överblivet lördagsgodis. Jag har så fruktansvärt ont i min arm efter vaccineringen igår, kände mig som världens hårding eftersom det inte kändes något att få sprutan. Men nu efteråt bleknar tuffheten, ujuj jag har knappt kunnat sova i natt. Så larvigt. Vi var nere på företagsmässan, det var faktiskt jättetrevligt. Barnen var nöjda, Elis fick rida och Alvin åt korv, varsin uppskattad påse från Folktandvården och så vaccineringen.

"Jag har då aldrig sett så samarbetsvilliga barn, de tog av sig tröjorna innan vi ens tagit fram sprutorna", sa en sköterska. Ja, jag hade peppat dom lite innan, det var inte förhandlingsbart att avstå. Dyra droppar det där, men förmodligen värt det om de blir fästingbitna. Och hittills har de ju haft ett par fästingar varje år, så det är lika bra att ta de där sprutorna.

När mässan var klar tog Elis, Esther och jag en långpromenad. De skulle bli en cykeltur, men ungefär vid David och Louise gav vi upp, jag höll på att gå i bitar av att jogga bredvid honom. Han fick för sig att han inte kunde stanna, utan rasade bara ihop med cykeln över sig så fort han behövde hoppa av. Cykeln är ju för hög för honom, men han har tidigare haft en annan teknik vid avhoppnadet som han visst glömt nu... Så vi gick ut till pappa & mamma, det tog två timmar och trettio minuter. Sista halvtimmen tyckte Elis att det var tråkigt, men annars gick det bra.

Idag ska vi åka tillEskilstuna, jag, Alvin och mamma. Köpa födelsedagspresent(er) åt Elis. Får nog ta med Esthers koppel till Alvin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0