....

Hej vänner :)

Idag startade jag väldigt tidigt. Ja, för att vara ledig då. Vaknade vid kvart över sex av att Esther ville ut, så jag klädde mig, tog med Esther och bilnycklar och kamera, och åkte en sväng. Letade egentligen efter kor och dimma. Lite höstigt fint. Men alla kor som var ute stod fel till, och jag vill inte gå in till dom. Så, jag kanske tar en tur ikväll istället. Solen får jag med mig, men förmodligen har koelendena flyttat sig så ljuset blir lila fel som på morgonen. Jag är inte rädd för kor, men jag har respekt för djur i hagar, och går inte så gärna in.

Några bilder på dimma fick jag i alla fall. Sedan åkte jag hem och gjorde kaffe och satte på en film åt barnen som nu vaknat. Just nu försöker jag ladda ner en testversion av Photoshop igen, det går lite trögt. Tror att datorn är morgontrött.

Måste bestämma mig för om jag ska köpa orginalversionen eller om jag ska nöja mig med den enklare Elements. Hatar att vara så obeslutsam.

Idag ska vi i alla fall ut och plocka svamp. Om vi hittar några. Barnen älskar att ha fika med till skogen, så det ska bli roligt. Sedan åker vi till stugan och spikar lite panel. Möjligvis att det blir en pizza till kvällen, lite lördagsmysaktigt. Jag tänker inte ägna dagen åt något jobb. Jag måste prioritera lite, och försöka ha mina lediga dagar just lediga. I morgon ska jag jobba igen, en fotografering, och då kan jag ägna eftermiddagen åt lite faktureringar och leveranser. Men idag är jag ledig.

Ska ta en sväng med dammsugaren nu, hann bara ovanvåningen igår ikväll. Jobbade 7-16, hämtade barnen och lämnade hos farmor och farfar, åkte ut på en fotografering och var hemma vid 18. Gjorde tacos och städade ovanvåningen, sedan kom Björn hem med barnen och efter det kollapsade jag i soffan. Typ.

Nu ska jag se hur nedladdningen av Photoshop går, sedan lägger jag det åt sidan.


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Om du vill så kan jag kolla med Pappa, så kan du säkert få komma dit och fota dimmiga kor. Så kan han följa med dig in i hagen!? Det är herefordkor dock (bruna med vita huvuden)Kan ju vara ett enkelt sätt att komma lite närmre utan att behöva vara skraj för kreaturen... :)

2011-09-25 @ 15:51:26
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0