....

Hej igen :)

Tycker det är så töntigt att uppdatera alla bloggar på en gång, försöker hålla mig till lite utspridd uppdatering. Men just nu har jag dötid. Maten lagar sig själv, och jag själv kan inte göra några bildjobb. Mitt Photoshop har gått ut, och versionen Björn köpte i Kina fungerar inte (nehej... hade jag egentligen väntat mig något annat).

Har varit ledig idag, besökt mormor. Hon svarade inte när jag ringde, så barnen fick stanna kvar i bilen medan jag gick upp. Är livrädd att komma upp dit med barnen och det skulle ha hänt något med henne. Men där var det inga problem, förutom att telefonen inte gick... Felanmälde hos Telia och pratade sedan med Hemtjänsten. "Å vad kan jag göra åt det"? Sa en av de gamla rävarna. Jag har inte alltid så mycket till övers för hemtjänsten. Om de rökte mindre och jobbade mer skulle det bli mer gjort. Jag stör mig på att de är griniga och ovilliga. Alltid, så fort man vill något, är det taggarna utåt. Hoppas jag slipper ta hand om dem när de blir gamla. Eller, kanske tvärtom. Haha. I alla fall så påpekade jag att det kunde vara bra för dem att veta, eftersom trygghetslarmet inte fungerar om inte telefonerna gör det. "Nä, telefonen har väl inget med larmen att göra" svarade hon. Men sekunden efteråt ändrade hon sig, och sa att det ju var illa, och jo, det är klart att larmen inte går om inte linjen fungerar. Jag sa till henne att inte vara så grinig och ovillig, "jamen jag ska ha lunchrast nu, och förresten är jag inte grinig, jag låter såhär". Jaha. Ja, jag jobbar väl heller inte för tillfället, jag hade barnen med mig och hade ingen större lust att engagera mig i larm och telefoner. Men man kan vara trevlig för det.

Nu tror jag bestämt att min personliga IT-tekniker kom hem, ska ge Photoshopbekymret till honom så jag kan knalla iväg på föräldramöte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0