....

Igår hade vi möte. Jag var så glad efteråt. Brukar alltid få huvudvärk, och ofta migrän, efteråt. Men igår hade jag ingenting. Hade tom rast efter mötet, satt på Orlog och drack kaffe och åt choklad. Lungt, fridfullt.

Sedan kom jag till jobbet, och efter en timme var det som om någon kastade en skopa migrän i huvudet på mig! Från att ena minuten känna att huvudvärk var på väg, till att några minuter senare inte förstå hur jag ska klara att jobba färdigt. Men jag härdade ut, gick och handlade och sedan gick jag hem. Försökte djupandas och verkligen få in frisk luft och syre. Väl hemma smög jag in, släppte ut Sonya och satt på trappan i skymningen medan Sonya for omkring mig, glad över att slippa lillmonstret Esther som snor runt henne. Smygkikade in på barnen när de åt, och gick in när de var klara. Pussade, kramade på dem. Satte på en film åt Alvin, och Elis och jag tog en lugn prommis med Sonya och Esther. Sedan gick jag in och la mig, klockan var knappt åtta. Elis la sig bredvid, vi småpratade och lyssnade på Sune i hand iPhone (min gamla som numer fungerar som spel- och sagolur till barnen. Surfar via WiFi hemma, kostar ju ingenting. Superbra!).

Sedan kom Alvin in, trots hamburgare, korv och köttbullar var han hungrig. Släntrade upp och gjorde en smörgås och mjölk åt honom. Han åt vid filmen, och kom sedan in till Eis och mig och myste, helt underbart att få ha sina små barn så nära. När de hade somnat bar jag in dem till sina sängar, och återgick till att sova. Eller slumra, lyckades inte somna. Och orkade inte gå upp och ta några tabletter, orkade verkligen inte. Blir helt handlingsförlamad av migrän. Låg sedan halvvaken hela natten, tills barnen kom in, minutrarna efter varandra. Vid fem. Då gick jag ut med Esther på en kissning, duschade och satte på tv´n åt Elis som vaknat. Tog en Treo brus och en Ipren, och lyckades slumra tills klockan ringde vid sju. Och sedan har det bara rullat på, barnen kläddes och till dagis, jag sjäv packade bilen och åkte till Vadsbro där jag fotograferade några barnporträtt. Sedan hem, satte på kaffe. Och här sitter jag. Huvudvärken molar, jag är halvt disträ. Sorterar bilder, vilka jag ska använda. Svår fotografering idag, alltid svårt att komma hem till folk och sätta upp blixtar, men idag var det extra svårt då familjen var tysk och jag faktiskt inte visste hur mycket barnen förstod av det jag sa. Den här fotograferingen var en del i en större, så de ville bara ha två porträttbilder. Men det blev fler, tur det. Jag ska ta några fler tabletter och sedan börja redigera. Sedan har jag jobbet kl. 13-16, hämta barn, handla och så helgstäda och renbäddning. Ser fram emot kvällen. När allt är klart. När vi sitter i soffan och bara slöar. Åhhhh. En hel livstid till dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0