....

Hej vänner :)

Idag arbetar jag hemifrån. Vilken lyx att kunna säga så.

Jag har haft så hemskt många saker liggande efter mig, och jag är så dålig på att faktisk nyttja förskolan till barnen när jag behöver jobba med firman. Fakturering och allt som hör bildleveranser till (det tar lång tid att skriva etiketter/bränna skovorn/klippa och klistra) är ju jobb det också. Men jag försöker sätta barnen vid en film och göra sådant när de är hemma. Dum idé. Elis grät en skvätt igår morse, när han fick reda på att de var lediga men jag var tvungen att jobba hemma. "Du gör ju aldrig något med mig längre! Det sa jag till fröken på dagis, att du aldrig hinner vara med mig och bara sitter vid datorn". Det skär i hjärtat att höra sådant. Kanske är det bättre att låta barnen vara på förskolan några timmar extra och jobba undan allt sådant. Så vi kan ha lite kvalitetstid när jag kommer hem. För det där var ledsamt att höra.

I alla fall kom Cicci igår, och roade barnen (tack snälla!). Jag var fräck och jobbade undan allt jag låg efter med, men jag hann posta en hel hög med beställningar och brev. Gud så skönt!

Jag ska snart på möte, lämnade barnen för timme sedan. Och har hunnit packa fram och testkört studioutrustningen till i morgon, lät igenom och korrigera ett avtal för hemsida, läst och korrigerat en intervju som ska gå ut till Flens företag, samt skickat iväg en bunt bilder till ett försäkringsbolag och även fakturerat för denna. Allt har gått så smidigt när inte barnen är hemma att jag till och med hunnit blogga detta! Helt otroligt!

Nu ska jag småfixa med lite bokföring innan jag drar till mötet. Hörs kära vänner <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0