....

Hej vänner! (för visst är ni här av goda avsikter? Inte bara för att försöka hitta något smaskigt skitsnack?)

Senaste veckan har jag inte hunnit med bloggen. Jag har knappt hunnit med att andas. Om jag någonsin blir singel ska jag gå ner i tid, och dessutom se till att ha hundar som kan lämnas ensamna och barn som går att lämna till samma barnvakt - samtidigt. Vilket förbenat kuskande jag har hållt på med. Jag blir alldeles slut bara av att tänka på det.

Så här i efterhand skulle jag inte ha bokat några fotograferingar medan Björn var borta, och jag vetesjutton om jag inte borde bestämt att sova hemma alla nätter. Men barnen ville sova hos mormor och morfar med mig, och det passade ju lägligt. Men genast blev det fler bilresor, då storhunden fick sova själv hemma (men vill ha både morgon och kvällsrastning såklart). Två gånger sov vi där ute.

Lillhunden har fått vara själv en del, inte mycket och inte långa dagar, men lite. Ibland har farmor ryckt in, och ibland Madde.

Idag återställs ordningen, Björn kommer hem ikväll. Jag kan inte påstå att jag är speciellt slut, men visst ska det bli skönt. Det knepiga i att vara själv är ju att jag sätter mig själv absolut sist. Jag har ju inte så mycket att välja på. Jag hinner inte något med fotograferingarna, bilderna tankas in i datorn men jag hinner knappt sätta mig.

Men i skrivande stund har jag påbörjad familjefotograferingen av min kära kusin för en vecka sedan.

Jag hade faktiskt aldrig trott att jag skulle ha så mycket att göra med fotograferingen, men det droppar in bokningar hela tiden. Det är störtroligt!

Idag ska vi hälsa på gammelmormor. Även fast barnen håller sig i skinnet är jag oftast helst slut efteråt. Men det var länge sedan jag var där, och jag vet att våra besök är så uppskattade. Tänkte eventuellt gå på bio i eftermiddag, Bilar 2, med barnen. Men jag vet helt ärligt inte om barnen klarar att sitta still så länge. Elis fixar det själv, men förmodligen inte sällskap med Alvin. Alvin kan klara det, men absolut inte i sällskap med Elis. Dödsdömt att ens försöka. Vilket jag dock överväger att göra, ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0