29 september 2011.

Var på bokföringskurs till -22.00, tog dumt nog inga nycklar. Satt och väntade in Björn som åkte från Yxtaholm (avslutningsmiddag med Talaris) i samma stund som jag gick från stan. Farmor var barnvakt, jag ville inte väcka hundar genom att banka på dörren. Sedan hörde jag Elis springa i trappen, och ja, väl vid dörren såg jag att det var öppet.

Vi har mest nött Debit och Kredit hela kvällen, och olika bokföringssystem. Jag är usel på sådant, men det är väl därför jag är där. Kaffe fick vi också, och flera jag kände igen sedan tidigare. Roligt!

Nu ska jag stänga ner här, hade sett fram emot att äntligen, äntligen få börja redigera bilder. Men så var ju Elis vaken, och han törs inte vara på ovanvånigen själv. Så jag hamnade i sängen hos honom.

Men nu har han somnat. Dock sitter Björn vid datorn nu, och jag kör inte så gärna bort honom därifrån. Suck. Dött läge. Ligger kvar här och lägger bildredigeringen på framtiden...

På tal om bilder, försökte ladda upp bilder från svampplockningen med morfar tidigare idag. Vi gick inte så långt, men fick nog ihop drygt fyra kg med trattkantareller och trumpetsvamp. Pappa hade gjort kaffe och räksmörgåsar, kanongott ute i det gröna! (men bilderna går inte att få upp ikväll)

Nu ska jag smyga ner i datarummet och se om Björn kan förstå pikarna jag tänker lägga ut. "Ska du sitta länge?" betyder: "Jag hade faktiskt tänkt att använda datorn, försvinn!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0