25 september 2011.

Hej igen.

Tätt mellan bloggningarna. Jösses, jag förvånar mig själv ibland.

Idag är grabbarna i badhuset, medan jag själv gör nada. Just nu är det datorn som jobbar, för över bilder mellan olika diskar. Jag övervakar. Ska tömma minneskorten, jag har en dålig vana att alltid låta ett par bilder ligga kvar, till sist vet jag inte om det är godbitarna som ligger kvar eller sådana som inte är inladdade i datorn.

Jag har en hemskt låg lista på vad jag måste göra, men jag har fortfarande inte fått någon ordning på Photoshop. Det stör.

Jag ska strax iväg på en familjefotografering. Elin, som vann min senaste tävling/utlottning på Facebook valde en familjefotografering och den ska vi ha idag.

Sedan ska jag åka hem till pappa och köra ved. Han tänkte be David, men jag vet hur det blir. Inget ont om min lillebor, men han är inte gjord i brådskan. Men ska han hjälpa teill med vedköring blir det förmodligen inte förrän snön lagt sig.

Igår hälsade vi på gammelmormor, och köpte en overall till Elis. Det fann blå och lila. Han valde lila. Gick inte att övertala. (Det ville jag egentligen inte heller, klart han får välja själv). Sedan var vi ute och plockade svamp ett par timmar. Barn och hundar överallt, jag älskar det med Björn blev på dåligt humör innan vi ens kom ut ur bilen. Han tycker hundarna är ivägen. Barnen för pratiga. Ja, ni vet. Jag tyckte det var jättetrevligt, barnen var överlyckliga över all svamp. Vi fyllde en ICA-pappkasse. Sedan fortsatte vi inte, för vi hade inget mer att bära i. Och vad gör man med all svamp? Vi ska ge bort, och sedan äta svampmackor och göra svampsoppa. Google är bra :)

Veckan som kommer blir tuff. Usch, jag ser verkligen, verkligen inte fram emot den. Måndag 7-20.30. Tisdag 7-19. Onsdag LEDIG (någon med barn som vill hitta på något?). Torsdag LEDIG men fotografering på kvällen, samt bokföringskurs 19-22. Och så jobbar jag hela helgen, med två fotograferinger inbokade mellan passen på lördag, samt en på söndag. Jag blir trött av att bara tänka på det. Det är så kluvet, för det här med fotograferandet och bokningarna har ju gått långt över förväntan! Barnen har inte fått mer tid på dagis (kanske ett par timmar mer i månaden, men det är ju ingenting), de gångerna jag fotograferar är de oftast med Björn. Ibland med mormor & morfar / farmor & farfar.

Den som stressar halvt ihjäl sig är ju jag, för att hinna. Administrera, planera, packa och förbereda med barn och hundar. Sitter jag still vid tv´n så ser jag inte på tv, antingen tillåter jag mig själv att sova för att då kunna tigga till mig energi, eller så planerar jag i huvudet hur jag ska lägga upp kommande dagar. Det är som ett tredje jobb, allt hemmafix och pusslande. Fast jag gillar det, jag har en härlig vardag och så många små guldtillfällen att jag absolut inte gnäller. Den som kommer sist i allt det här är ju jag själv, jag har en förmåga att faktiskt glömma/förtränga att ta hand om mig själv. Då kommer oftast migränen ganska snabbt, och påminner mig om att jag glömt äta, ätit fel eller sovit för lite. Fast det är så uppenbart att jag är slö, och inte tänker. Har gått upp massor i vikt, finnar och håret, herrgud. Det blir flottigt efter en halv dag, ofärgat och stripigt. Hur nyduschad jag än är. Jag måste börja tänka på mig själv mer, i alla fall hälsomässigt. Måste - måste - måste. Ska se om jag kan boka in det någon dag nästa vecka, kanske på min rast mellan 16-16.30.

Nu ska jag sminka mig och göra mig klar. Täcka över finnarna och försöka få in mitt stripiga (nytvättade sedan igår kväll) hår i någon form av frisyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0