9 oktober 2011.

(låg i utkast sedan den 9 okt och väntar på att bli publicerat, men bloggs app har inte fungerat)

Andra gången samma familj avbokar en fotografering med kort varsel. "Hela familjen ligger nu förkyld och pga datortrassel har jag inte kunnat maila tidigare i veckan". Får jag till svar jag jag efter två mail ber om bekräftelse.

Jag tycker mest att det låter som dåliga ursäkter. Hur vet man "tidigare i veckan" att hela familjen kommer vara sjuk på söndagen? Förra gången fick jag ingen orsak, men det avbokades på samma sätt, ett mail sent kvällen innan. Jaja. Jag ska sluta störa mig.

Fick ett erbjudande via mail idag, från någon som läst intervjun med mig i Forum Flen (intervjun ligger under min hemsideblogg för den som vill se). Handlar om marknadsföring/produktion, och jag skulle stå för den fotografiska delen. Jag vill inte skriva för mycket (speciellt då jag knappt vet mer), men det låter onekligen ganska spännande. Speciellt då jag faktiskt tänkt satsa mer på det här, efter nyår då.

I övrigt så rullar det på i samma gamla tempo med allt. Tvätt o plock o städ som aldrig sinar, ett hus som aldrig tycks bli klart. Underbara barn och sambo som jag älskar över allt annat och mina två fina hundar som gör livet mycket lättsammare. Så många som verkar tycka att hundarna är betungande, ett evigt, jobbigt, passande. Men jag bara älskar det! Mina fina tjejer. Som de förgyller mitt liv.

Smolket i bägaren är att en närstående fått ett jobbigt besked med tillhörande ännu jobbigare diagnos. Tror en av er mina vänner vet, ni andra får fråga om nu undrar. Vill inte basunera ut något, om någon. Tur att vi inte lever i en sunkig gränd i ett U-land. Det finns enormt bra vård här, kanske den bästa. Förutsättningarna för att allt ska gå bra är ju de bästa. Men det är ändå jobbigt med sjukdom. Med förändringar. Men allt kommer gå fint. Så klart <3 (vad jag avskyr de där tecknen för "hjärta", det ser så kluddigt och oseriöst ut).

Nu är klockan alldeles för mycket för att ens tänka på. Lite ljudbok (som alltid på hösten vill jag gotta ner mig i Ajvides böcker. Om, och om igen lyssnar jag. Denna gång Människohamn. Precis som förra hösten. Och efter den ska jag ta Lilla Stjärna).

Nu kom Alvin in hit. "Du får ligga på min arm" säger han och nu har jag hans små armar runt min hals. Underbara barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0