31 oktober 2011.

Idag har jag mått lite underligt. Magen har fört oväsen och rätt som det är får jag kasta mig in på toaletten. Magsjuka går ju på jobbet, möjligt att jag fått en mild variant? Svårt att veta. Mår inte dåligt på något annat sätt.

Idag har jag slutfört två redigeringar. Med min gamla bärbara dator (som jag givit till mamma för något år sedan, men taskigt nog fick ta tillbaka nu i helgen) går redigeringen som en dans. Eller, pja. Något ringrostig dans. Själva bildjobbandet går tio gånger fortare med denna dator. Men allt runtomkring... Att ladda upp trettio bilder till hemsidan har tagit mig 90 minuter med mammsens mobila internet. Sedan får jag springa med USB-minnet för varje litet dokument/bildfil/macro etc som jag använt med den andra datorn (stationära), då den här inte fått tillgång till nätverket här hemma. Vilket innebär att jag inte kommer åt mina vanliga filer och dokument jag alltid använder. Och fortfarande så skriver jag ut etiketter och fakturor med den andra. Bränner skivor med Björns bärbara (den tredje). Ja, ni ser. Smidighet är inte A och O här hemma.

Dessutom är bjälkarna utlagda i köket här hemma. I KÖKET! Datorn står i en trasslig hög mitt på golvet. Jag behöver scannern i morgon, men törs jag säga det? Det svärs och smälles något enormt i alla saker. Kanske inte rätt tillfälle att be om en återinstallation av datorns position.

Åhhhh. Lägenhet var det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0