23 oktober.

Den här morgonen kunde inte börjat sämre. Jag är på skitdåligt humör, nästan gråtfärdig av ilska. Och då över bagateller. Ni ser hur nära gränsen jag är ;).

Först hade någon av byrackorna Sonya kissat framför öppna spisen, vilket jag upptäckte när jag klev i det. Moppa. Skälla på Sonya. Sedan fick jag knappt brasan att ta sig, bara stora vedklampar fanns. Fisbrasa som knappt värmde.

Sedan upptäckte jag att jag var sen. Så jag bestämde mig för att ta bilen. Påklädd stod jag i hallen och möttes av Elis. Ledsen. Trösta, sätta igång tv´n (-Mamma jag vill ha min spindelmannendräkt på mig, men jag måste kissa först) minuterna tickar. Rusar ner, ut med vedkorgen, in och startar bilen. Inse att släpet sitter på sedan Björn hade bilen igår. Inser att jag får gå (klockan är 06.50, vid den tiden har jag oftast suttit på jobbet en stund) Stänga av bilen, lämna in nycklarna och drämma smalbenet i 20 reglar som Björn köpte igår. De ligger praktiskt nog diagonalt genom Elis blivande rum och ut i hallen. Syns inte när lampan är släckt. Bilnycklarna lämnade, springer tillbaka och drämmer benet i samma reglar. En gång till. Vrålar åt regeljävlarna och springer in och tar sats och ska sparka till dem, men det hinner jag inte. Jag har missbedömt avståndet och innan jag hinner satsa har jag slagit benet i dom en tredje gång och just där är jag färdig att avliva någon. Sonya tog till tillflykt ner i källaren, Esther försvann ut i köket av allt oväsen. Sonyakraken fick jag låsa ner i källaren (vi har inget dörrhandtag på källardörren (förvånad, någon?)) så jag fick mickla med en skruvtving ett tag innan jag lyckades låsa. Ja, Björn köpte även fyra spånskivor, som står i hallen. Och gör att jag inte kan stänga mellan hundarna. Så stackars Sonya får allt ligga i källaren. Sedan småjobb tuill jobbet med stress, ilska och gråt i halsen.

Jag vill inte renovera mer.

Jag är så förjordat trött på vårat kaos.

Jag vill bo i ett färdigt hus.

Någon som har ett att hyra ut? Eller ett rum räcker. En bod? Lekstuga? Hundkoja?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0