19 oktober 2011 (2).

Jag fick lyxfrukost. Alvin hade kokat ägg (äggkokare) och tänt ljus,  och Elis hade dukat smör, bröd, juice, yoghurt och blåbärssoppa. Riktigt smaskigt. Bad Alvin att inte spilla droppar på duken han hade lagt på, när han hällde. Det gjorde han inte. Han hällde ut hela sitt glas över duken. Med blåbärssoppa. Tur vi har en bra tvättmaskin.

Nu ska jag fortsätta jobba en stund, så länge barnen leker själva. Sedan ska vi hälsa på gammelmormor, och ta med oss pizza dit.

I går kväll blev klockan mycket innan vi kom i säng, men det var rätt så skönt. Vi fick massor gjort (jag och barnen alltså, Björn åkte iväg till jobbet när vi ätit). När jag hade hämtat barnen åt vi jordens godaste middag: friterad kolja. Så fruktansvärt gott. Elis äter massor, Alvin gillar tyvärr det inte men äter en hel talltik full med ris istället. Ikväll blir det fisk igen. Bara för att det är så gott, och för att jag är ledig ikväll. Björn är mer pyttipanna-korvmedmos-köttbullarmedpasta-typen. Jag kommer vara borsta fem kvällar i rad sedan, så då hinner de med den typen av mat jag inte är så förtjust i. Elis älskar panerad rödspätta, så det blir det ikväll.

Nägej, nu har jag haft rast en stund och ska återgå till jobbandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0