15 oktober 2011.

Två. Klockan är två på natten!

Jag ligger och funderar på om jag ska ta upp Esther. Hon ligger på nedervåningen i sin korg, framför elden. Det går knappast någon nöd på henne, men jag vill ju ha hennes hos mig. Stängde mellandörren medan hon åt middag, så hon fick äta ifred. Tänkte hämta upp henne, men hon somnade. Trött valp.

Fast det är skönt att hon kan vara själv utan att pipa. Hon börjar bli stor nu.

Det är skönt i min säng, nybäddat. Tog fem minuter, sedan hade Sonya fläckat ner. Hon löper. Bara att bädda om. Hon gillar också nybäddat.

Barnen var underbara ikväll. Jag städade, Elis skar alla tacogrönsakeroch dukade vid tvn. Själv! Alvin hjälpte Björn att aska ur kasetten. sedan åt vi, såg film och myste. Elis ville lägga sig tidigt, så vi låg och pratade, länge. Sedan kom nakenfisAlvin och borrade ner sig hos mig.

En kväll att minnas. Alldeles, precis vardaglig. Men ändå så hemskt härlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0