13 oktober 2011.

Hallåj!

Full fart mot helgen, men jag har halva arbetsdagen kvar. Nästan i alla fall. Snart nog ska jag till Stadshuset och fotografera ett politiskt parti. Samma parti vars hemsida jag är webbredaktör åt.

Efter det ska jag försöka hinna ut till pappa & mamma och kasta i mig lite mat. Vill inte så gärna hem och göra barnen glada och sedan sticka efter en timme igen. Jag ska ju på bokföringskurs ikväll.

Jobbstatus: Förbaskat stressigt! Har fyra (4!!) jobb som ligger och väntar. Gahhhh! Och, pja, det femte blir ju ikväll. Det kommer sist på listan, måste ta dem i ordning. Jag hinner inte. Jag har inte en chans att hinna. Söndags två fotograferingar, jobbat 7-19 båda mån och tis, ons jobbade jag till 12 och sedan en ny fotografering på eftermiddagen. Idag har jag jobbat 7-15.30 och har en ny fotografering kl. 17.00. När ska jag hinna? Det har funkar snart inte, jag måste planera bättre. Mycket bättre.

Hemmastatus: Kallt! Fy sjutton! Jag eldar och eldar. Men nu är visst delarna till elementen klara. Tjohoo! Kanske får varmt badrumsgolv till jul?

Hundstatus: Sådär. Två veckor har förflutit och hundarna har synkat utmärkt tillsammans! (under mina vaksamma ögon och öron dock). Men i förrgår fick Sonya ett utbrott på Esther, och högg mot henne. Likaså igår. Jag blir rosenrasande på Sonya, hon får inte gör så. Första gången signalerade hon åt Esther att det räckte, men Esther tog det inte till sig och fick då ett ordentligt naffs mot sig. Andra gången gick Esther före Sonya till Sonyas heliga sovplats, och Esther fick smaka Arg Boxer. Sista gången grät Esther, så ynklig hon låter pluttan. Hon går undan och piper och gnäller och verkligen signalerar att Tanten var elak. Tror inte att det är hormonerna som spelar in, utan Sonyas tjurighet. Men så snart skendräktigheten kommer så ska hon få sina dyra, hormondämpande, tabletter. 350 spänn, rena rånet! Hoppas för sjutton de hjälper. En del säger att det kan räcka med en dos för att komma tillrätta med konstigt betéende. Hoppas. Sonyas tjurighet är otäck, stundtals.

Dagens oro: ljussättningen i Standshuset. Har ingen aning var och hur de vill ha fotograferingen. Blir spännande vad vi gör av det... Jag släpar dock inte med studioblixtarna, ska tom ta bort det erbjudandet från hemsidan. För jag orkar inte med sådana uppdrag, det är bara grymt jobb. Jag gillar ju ändå inte att ta studiobilder, bättre jag håller mig tillde t jag kan.

Nu ska jag fortsätta slösurfa innan det är dags att åka. Gäääääsp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0