Inbillningssjuk.

Som vanligt när någon nämner magsjuka blir jag inbillningssjuk. Får hjärtklappning, svettningar och bli illamående. Rädslan för att bli just magsjuk är grymt stor. Kanske inte en fobi, men väl nära.

Alvin blev hämtad på förskolan av Björn vid 11-tiden, han hade kräkts och var loj. Och kräkts mer hemma. Så fort jag klev in genom dörren började jag må dåligt, kunde knappt äta middag. Har sovit med barnen i omgångar, i olika sängar, nu ikväll.

Jag är livrädd att bli magsjuk, så jag inhalerar handsprit och vägrar pussa på Alvin. När han skulle viska något i mitt öra kom jag på mig själv med att hålla andan så han inte skulle andas baciller på mig. Som att det skulle hjälpa...

Båda killarna hemma i morgon, tillsammans med Björn som är arg för att han måste VABa. Jag är på kurs tis-tors och kan inte. Men Björn får Inge ersättning för att VABa när han går på nuvarande avtal (månadslön från DeLaRue (där han inte jobbar längre och således inte kan ta VAB), och nya lönen blir något slags fondsparande istället. Han får ju fortfarande lön från gamla jobbet trots att han inte jobbar där dagligen. Och jobbar han inte, får han ingen VAB. Lite konstigt det där.

---

Lättad är jag över att pappas operation gått bra. Nästan åtta timmar tog det. ÅTTA timmar! Helt sjukt... Nu är det bara återhämtningen kvar. Bara. Men jag är så lättad över att det gick bra, och att de inte hittade något mer under operationens gång.

Nu ska jag ta mina vovvar på en kvällslissning. Om jag kan komma upp från sängen.

PS Nu funkar rabattkoden till Fotoklok igen! Deras supersnabba kundsupport hörde av sig samma morgon som jag mailade dom, och hade ordnat det, plus fixat min rabatt i efterhand. Underbart! Alvin var med och designade boken, och fick han bestämma skulle boken bara helt i rosa, med snirkliga blommor i oändliga varianter. Tur i oturen att programmet är väl tungt för vår dator, det tog sådan tid att vi inte kunde designa och manuellt byta bakgrunder för alla sidor. (själv har jag en sådan bok liggandes i farmors affär, lite "promotion" till min firma. Fick halva priset på den då jag bloggade om Fotoklok på min bildblogg. I den fylls sidorna ut helt av bilder, men det är ju bilder som är tagna med mina systemkameror, då är bildkvalitén bra. I den boken vi nu beställde har jag blandat hejvilt med bilder från mobil-digitalkamera och systemkameror. Och då är det småcollage av mindre bilder).

Nähej, hundrastning var det ja... (har fingervalsat fram denna enorma text på iPhonen, imponerade? Borde ni vara!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0