7 november 2011.

God morgon.

Blev vabb för mig idag. Elis hade kunnat gå till förskolan, men han hostar och nyser. Känns sådär lagom kul att lämna en så förkyld kille. Så han och Alvin fick stanna hemma idag, egentligen får ju Alvin vara där när Elis är sjuk, men jag har honom gärna hemma. Elis mår ju inte dåligt, inte så han behöver vara ifred.

Själv har jag beställt fotoboken jag pratade om (men rabattjävlakoden fungerade inte), och så har vi fikat och gjort frukost. Allt går i ett lungt tempo. Skönt.

Alvin har gjort en "fälla" till Dummingarna. (Dummingarna är visst sådana som han tycker är dumma, typ inbrottstjuvar). Han hade fyllt två PET-flaskor med vatten och tvål, som Dummingarna skulle dricka om de försökte göra inbrott (??). Sedan gick han hela kvällen igår, och morgonen idag, och kikade på de där flaskorna som stod precis utanför ytterdörren. I morse när jag hämtade tidningen hällde jag ut hälften av av vattnet. Och när han såg det blev han helt överlycklig! Hans "fälla" hade ju fungerat. Ojojoj vad mallig han är nu."-Mamma, det där med fällan, jag har funderat, och funderat, och funderat. Och sedan kom jag på att jag skulle blanda vatten och tvål, och det fungerade!".

...

Ikväll jobbar jag, fast som ledsagare. Kan vara ganska skönt att gå hemifrån en stund när jag varit hemma med mina två vildar hela tiden.

Önskar er en fortsatt trivsam dag!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej!

Nu funkar "rabattjävlakoden" igen! ;)



// Tomas - fotoklok.se

2011-11-07 @ 13:47:52
URL: http://fotoklok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0