5 november 2011.

God morgon vänner :)

Idag fick jag sovmorgon, barnen vaknade åtta och gick in i tv-rummet. Satt och spelade MarioKart och åt gamla popcorn. Kvarten senare var Esher kissnödig och vill ut, så då var det bara att klä sig. Nu sitter vi allihopa (utom tröttern Björn då förstårs) i vardagsrummet och njuter av värmen från öppna spisen. Barnen ligger framför och ritar, och jag sitter vid datorn. Vi har det rätt skönt här.

Elis är lite småmosig fortfarande, hostar och vissa gånger märks det att han inte är sig själv, speciellt motgångar gör att han bryter ihop totalt. Inte lätt med feber i kroppen.

Idag var det tänkt att vi skulle fira Ciccis Jakob, men inte med febermosig Elis. Vi åker med ut till farmors stuga istället, och fikar när de andra jobbar. Och mina vackra vovvar ska få följa med. De ligger också och värmer sig framför brasan. Så himla mysigt!

Esthers nya sak som vi tränat intensivt på är "stanna". Så numer får båda hundarna sitta när vi ska ut, men sedan väljer jag en av dom som får följa med. Ibland Esther, och ibland Sonya. Sonya har ju inga problem med sitt-stanna stanna på befallning, men numer måste hon även lyssna till sitt namn. "Sonya-sitt-stanna". De senaste två dagarna har det även lossnat för Esther, nu kan jag platsa båda hunarna vid dörren, öppna och sedan släppa ut Sonya medan Esther sitter kvar, eller tvärt om. "Esther-sitt-stanna. Sonya-gå ut". Precis så jag vill ha det. 

Igår kväll såg vi film, någon krigs/utomjordning film. Som jag älskar, men aldrig lägger på minnet vad de heter. Sedan gick ju The Shining, men Björn ville inte se den och ärligt så är jag lite för harig för att se den själv. Såg en stund i början, men sedan rastade jag hundarna strax efter tolv, och hoppade i säng.

Nu ska jag svänga ihop en sconesdeg lite snabbt. Underbart gott på morgonen, te och scones! Nam-nam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0