3 novemver 2011.

Hej vänner!

Idag var jag sådär klantig igen. Läste fel på mitt schema. Trodde jag slutade 16, ringde då en arbetskamrat för en sak, och hon ifrågasatte att jag skulle vara till 15. Mycket riktigt hade jag missat att stryka den ändrade turen från min almanacka. Men jag lovar, jag blev inte ledsen. Igår satt jag och försökte färdigställa vänskapsfotograferingen som liksom legat och väntat på att jags ka göra klart allt som jag haft innan. Men jag blev inte klar.

Tänkte att jag får göra det sista efter bokföringskursen ikväll. Oj, vilken ångest. Satt uppe till tolvsnåret igår innan jag var tvungen att lägga mig, men då låg jag i sängen och kunde sjutton inte somna. Mest för att jag låg och tänkte på allt jag inte får glömma.

Men nu hann jag ju göra allt. Har suttit i ett sträck vi datorn sedan jag kom hem. Har faktiskt inte dåligt samvete för barnen heller. Jag har ju jobbat hela tiden. Fram tills nu, när bilderna laddas upp på hemsidan. Tre och en halv timme med avbrott för att sätta på kaffe och slänga in ved i spisen. Inget hushållspyssel eller något sådant. Har hållt diciplinen bra. Tänk om jag hade suttit ikväll, tre och en halv timme efter bokföringskursen. Då hade ju klockan blivit halv två innan jag varit klar, och idag är min "deadline". Fem dagar får det ta, max, om inte något annat är avtalat.

Men nu har jag inte så många fler bokningar, och det är så skönt att hinna komma ikapp lite, och inte ha alla måsten i bakhuvudet. Ska ladda upp lite bilder till Moderaternas hemsida (där jag är webmaster). Men under hösten ska ju mitt stora hemsidprojekt igång, där vi ska lägga upp i princip en hel butik för e-handel. Med webshop, få kortbetalingar att fungera etc. Ett jättejobb, så jag kommer att ha att göra nästa månad, det vill jag lova. Och då känns det nästan skönt att kunna koncentrera sig helhjärtat på det.

Just ja, har beställt en så fin bakgrund från ett ställe här på nätet. En vinylbakgrund (mjukplast), som är tvådelad. Eller, en tryckt golvdel (plankor), och en tapetdel, som sitter ihop. Sedan fäster man den på stativ, tillsätter en golvlist (om man vill) och vips så har man ett "rum" som bakgrund. Smidigt som bara den!

Nähepp, dags att ta tag i Moderaternas bilder nu då. Så jag riktigt kan släppa tankarna på att jag ligger efter. Och just ja, Elin, jag ska ordna upp lite fler bilder på Charlie tänkte jag. Kommer förhoppningsvis upp lite ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0