26 november 2011.

Hej på er.

Dagen till ära så skrider jag omkring i min OnePiece. Lördag och allt. Småäter fudge och fransk nougat från julmarknaden i Julita. Kommer inte bli smal den här julen heller. Men vad sjutton, who cares.

Var nere på julmarknaden nere på Häst & Hund, men det blev en stor besvikelse. Ponnyridning fanns ingen, ingen fiskedamm heller. Och väldigt dåligt med folk, i alla fall när jag var där, då var det nästan bara knallarna glest utspritt. Men ändå ett bra initiativ, och Flensborna är väl som annat folk, ganska svårstartade. Om de kör samma nästa år så blir det säkert mer folk.

Just nu julbakar vi. Eller bakar och bakar. Jag har spritsat kristyr runt några bokmärken som låg och skräpade, Alvin var jätteimponerad. Sötis. Och så gör vi ett litet pepparkakshus, och mintkyssar.

Lungt. Skönt. Inget bråk. Leksaker överallt. Men ändå fridfullt.

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Vi åkte förbi runt lunch, då såg det ut att vara ganska mycket folk utanför häst och hund.. Du kanske var vaken innan alla andra flensbor? ;)

2011-11-26 @ 20:23:21
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0